fbpx

יצירת סרטון משקיעים מושלם

כמעט כל העסקים מחפשים משקיעים בשלב זה או אחר – ויש מגוון רחב של סיבות לעשות זאת. בין אם העסק שלכם רק הוקם ואתם צריכים למימון כדי להתחיל, אם אתם מחפשים להתרחב לשווקים חדשים ולאזורים חדשים, אם אתם מחפשים לממן פרויקט חדש. לא משנה מה הסיבה, הצעד הראשון יהיה למצוא אנשים שמוכנים להשקיע בעסק וברעיונות שלכם. 

מציאת המשקיעים הנכונים:

ישנם מספר צעדים שאפשר לנקוט בכדי למצוא משקיעים. לפני שהחלטתם לפנות לזרים, חברות השקעות או אפשרויות מימון קהל, כדאי לבדוק אילו קשרים יש לכם שיכולים לסייע. הכוונה אינה בהכרח קשרים אישיים (ההחלטה אם לכלול חברים קרובים, מקורבים, בני משפחה וכו’ מצריכה חשיבה כנה ומעמיקה), מומלץ בהחלט לקחת בחשבון אנשים בעולם המקצועי המכירים אתכם, אשר עשויים לחלוק עמכם רעיונות, יעדים, תחומי עניין דומים וכיוצא בזה. הסיכוי שלכם לקבל מימון מאנשים אלה גבוה יותר מאשר בקרב זרים, וייתכן שתוכלו לייצר תנאי השקעה המייטיבים עם שני הצדדים.  אם אנשי הקשר שלכם אינם מספיקים למימון הפרויקט, עליכם לשקול מקורות חיצוניים. העצה הטובה ביותר מבחינה זו, עם זאת, תהיה לפנות לאנשי הקשר שלכם כדי לבדוק אם הם יכולים לעזור לקשר אתכם עם משקיעים פוטנציאליים. ראשית, אנשים נוטים יותר לסמוך על מי שיש עמו קשר אמיתי (גם אם זה מינימלי). שנית, אנשים אלה חולקים, על פי רוב, את האינטרסים המקצועיים שלכם. 

אפשרות נוספת מומלצת, על אף שסיכוי הצלחתה אינם גבוהים, היא לחפש משקיעי “אנג’ל”. Angel.co הוא מקום נהדר לחפש בו משקיע אנג’ל. מדובר במעין רשת חברתית המיועדת לחבר בין משקיעים וחברות – והיא מהווה פוטנציאל לאלפי קשרים. ניתן לבנות פרופיל בהתאמה אישית המדגיש את חוזקות העסק או הרעיון העסקי, ולהשתמש באתר ליצירת קשרים ובתקווה לאתר בעלי עניין ולקבוע עמם פגישות. אי אפשר להתייחס למימון מבלי לציין את מימון ההמונים. בשנים האחרונות מימון ההמונים חדר לזירת ההשקעות והפך לאופציה ברת קיימא באמצעותה ניתן לגייס סכומי כסף רציניים. (פשוט קחו בחשבון את הנתונים המדהימים האלו: בארה”ב גוייסו 17.2 ביליון דולר בשנה האחרונה- בלמעלה משישה מיליון פרוייקטים, סכום זה גדול ב- 33.7% מהשנה הקודמת). בנוסף, מעריכים כי מימון ההמונים יצמח לשוק של 300 ביליון דולר עד שנת 2030 – הישג מרשים למדי לשיטה שנראתה מעט יותר מבדיחה רק כמה שנים אחורה. אתרי מימון ההמונים מחולקים לקטגוריות הבאות (המפורטות על פי פופולריות):

 ● מימון קהל מבוסס תגמול- Reward based crowdfunding: אנשים נותנים לחברה שלך בתמורה לתגמול, אשר נקבע בדרך כלל במערכת כתלות בכמה שהם בוחרים לתת. Kickstarter היא הדוגמה הפופולרית ביותר למימון המונים מבוסס תגמול.

● מימון קהל מבוסס הון- Equity based crowdfunding: צורה זו של מימון קהל מבוססת למעשה על השקעה מסורתית: אתה מוכר מניות בחברה שלך. מועדון המימון הוא דוגמה טובה.

● מימון קהל מבוסס הלוואות (המכונה גם מימון המונים מבוסס חוב)- Lending based crowdfunding: מורכב מהלוואות זעירות (או לא כל כך זעירות) המוצעות על ידי המממנים. בסופו של דבר מצופה ממכם להחזיר את הכסף שתקבלו. InvestNextDoor הוא דוגמא בולטת לסוג זה של מימון המונים.

● מימון קהל מבוסס תרומות- Donation based crowdfunding: כפי שאפשר לנחש, מודל מימון ההמונים הזה מתמקד בתרומות שלא צריך להחזיר בשום דרך. מסיבה זו, מודל זה הוא בדרך כלל היעיל ביותר אם לעסק או לארגון שלך יש מניעים חברתיים אלטרואיסטים.    

הצגת המוצר (פיץ’) בעזרת סרטון שיווקי לעסק שלא יישכח

לא משנה כיצד תבחרו לגייס משקיעים, בשלב מסויים תידרשו להציג את המוצר שלכם (לעשות פיץ’). סוג הפיץ’ והתוכן שלו ישתנו בהתאם לקהל היעד (פנייה לחברים תהיה שונה מפנייה לגורמים מקצועיים, שתהיה אף היא שונה מפיץ’ בגיוס המונים). יחד עם זאת, השאלה הבסיסית נותרת זהה: כיצד להציג את הפוטנציאל שהעסק והרעיונות שלכם מציעים? אנחנו בקאובוי הפקות מאמינים שעל אף ששיווק חזותי מתאפשר בדרכים רבות, חלקם ניתן לעשות באופן עצמאי כמו מצגות POWERPOINT או הדפסת חומרי שיווק, השוק של היום מאופיין בתחרות אינטנסיבית, קבלת תמונת מצב תכופה של אפקטיביות הפרסום וצורך אמיתי בשקיפות ועל כן השיטות ה”ישנות” מאבדות מהרלוונטיות שלהן, בעיקר משום שהן כבר לא מייצרות רושם. כדי להתבלט באמת, חשוב להציע משהו מיוחד, בלתי נשכח ואינפורמטיבי באמת. אנו מאמינים שסרטון תדמית שיווקי לעסק הוא התשובה.  מהו הערך האמיתי שסרטון שיווקי לעסק מציע ומדוע הוא חשוב? ישנן מספר דרכים להציג את הערך האמיתי של סרטון הוידאו, ניתן להציג את העובדה שהוידאו עובד על מספר חושים ובכך מושך את תשומת הלב טוב יותר מכל פורמט מדיה אחר, ניתן לציין שקיימת סבירות גבוהה יותר שהווידיאו יתחבר רגשית לקהלים שלו, ניתן גם להסתכל קדימה ולציין שהוידאו צפוי להוות 82% מכלל תעבורת האינטרנט עד 2022. במקום זאת, בחרנו לצטט את ד”ר ג’יימס מקוויוי מחברת פורסטר מחקרי שוק: “רגע של סרטון שווה 1.8 מיליון מילים”.  
 איך הגיע מקוויוי למסקנה זו? מושג זה מבוסס על האמירה הישנה שתמונה שווה לאלף מילים. כדי להרחיב את האקסיומה הישנה הזו לווידיאו, מקוויוי פשוט הכפיל 1000 ב- 30 (מכיוון שיש 30 פריימים בשנייה הממוצעת של הסרט) ואז הכפיל את 30,000 שהתקבלו ב -60 שניות שבדקה. התוצאה? 1.8 מיליון מילים.  
לא מדובר בנתון מדעי כי אם באנקדוטה, איך היא ממחישה היטב את כוחו של סרטון שיווקי לעסק: אחרי הכל, הווידיאו הוא הדרך הטובה ביותר לספק לקהל שלכם מידע רב תוך זמן קצר והכל תוך שמירה על מחויבות לערכי המוצר והחברה. 
 אם אתם מאמינים בעסק שלכם, ורוצים למנף את גיוס המשקיעים באמצעות בניית סרטון פיץ’ למשקיעים איכותי ומקצועי, קאובוי הפקות יכולה לעזור לכם להפוך את חלומות למציאות. צרו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף על שירותי הווידיאו והאנימציה החדשניים שלנו.