fbpx

איך בוחרים מוצרי קד”מ בשביל עסק וכיצד הם משפיעים על המוניטין שלו?

מה זה בכלל מוצרי קד”מ? 

במובן הצר של המילה, מוצרי קד”מ נועדו לקחת עת העסק קדימה, בטווח הקצר – בינוני. הזמנת מטריות ממותגת, עטים ממותגים או לוחות שנה ממותגים בהחלט יכולים להועיל בכך. במובן הרחב של המילה, מוצרי קד”מ נועדו ליצור הרבה לקוחות או ליצור נאמנות לקוחות לטווח ארוך. הם נועדו להעביר מסר חזק, למשל בצורה של סרטוני תדמית שמניעים לפעולה. טכניקות מוקפדות של ניהול מוניטין באינטרנט בהחלט מתקשרים לקידום המכירות במובן הרחב של המילה ואפשר למצוא עוד שיטות משלימות. על בסיס ניסיון מהשטח, נסביר איך בוחרים מוצרי קד”מ ומה השפעתם על המוניטין העסקי.

מוצרי קד”מ שתואמים את המוטו של העסק

כל החלטה שהעסק מקבל עשויה להשפיע על המוניטין. גם החלטה קטנה, תגובה לא נכונה לפוסט בפייסבוק, יכולה להזיק למוניטין. החלטה טובה, יכולה להעלות את המוניטין וזהו דבר חשוב מאוד. זו בדיוק הסיבה לכך שנהוג לבצע ניהול מוניטין באינטרנט, בפרט כאשר העסק מתמודד עם פרסום שלילי או באז שלילי. ומה לעניין מוצרי קד”מ? אמנם זה לא ניהול מוניטין באינטרנט אבל בחירה נכונה תשפיע על קידום המכירות.
לכל עסק יש איזה שהוא מוטו מוביל. יש רעיון שעומד מאחורי המיתוג או התדמית. לכן, חשוב לבחור מוצרי קד”מ שיהלמו את המוטו הזה. טעות בנושא זה יכולה להזיק. למשל, אם יועץ פיננסי וסוכן ביטוח יזמין קידום מכירות ברוח היתולית, הוא עשוי להיתפס כלא רציני. לקוחות חדשים או אנשים שלא כל כך מכירים אותו, עשויים לחשוב שהוא לא מתייחס ברצינות לעיסוק בחסכונות הלקוח, בקופות הפנסיה וכיוצא בזה. מיתוג ברוח היתולית בהחלט יתאים אם מדובר בעסק של שירותי בידור, הפקת ימי כיף לארגונים, ליצנות וקרנבלים.

בדומה לכך, ניתן למצוא מוצרי קד”מ שתואמים רוח של חדשנות. אם מפיקים סרטון תדמית שנועד לסייע לחברת הייטק לגייס משקיעים, הסרטון במיטבו יקדם ערכים של חדשנות, מקוריות, טכנולוגיה עתידנית. לעומת זאת, אם מזמינים מוצר לקידום מכירות עבור חנות לכלי כתיבה, מסר של חדשנות יהיה במקרה הטוב מיותר ובמקרה הרע מבלבל. מוניטין צריך להיות חיובי, ברור, מאובחן. מסר שמדבר ללקוח, מובן לו ותואם את המסר שהעסק רוצה להעביר. כדאי להוסיף שאמצעים לקידום מכירות והעברת מסרים צריכים להציג ללקוח תועלות, יחס אישי, יתרונות. ההצגה של כל אלה יכולה להיות ישירה יותר או פחות ישירה. העיקר שלא לייצר מסר מבולבל, מבלבל או לא קוהרנטי. כמו כן, הלקוח צריך להרגיש רצוי.

טיפים מועילים לבחירת מוצרי קד”מ לעסק

אחרי שהבהרנו כיצד מוצרי קד”מ ומיתוג צריכים להלום את העסק או המותג וכי הם יכולים להועיל למוניטין ולבסס אותו, קבלו מגוון טיפים מועילים. כך אפשר להיטיב ולבחור מוצרי קד”מ לעסק:

  • בוחרים לפי סוגי לקוחות – עסק בהחלט יכול לשרת מגוון סוגי לקוחות שונים. בהחלט אפשרי לבחור מוצרים קידום שונים, לאותו העסק, בהתאמה לפרופילי לקוחות. למשל, מאמן כושר שמספק שירות של אימון קבוצתי וגם שירות של אימון אישי אקסקלוסיבי, יוכל להעניק מתנה ממותגת שונה לכל לקוח. למשל סט אימון יוקרתי למתאמן אישי, לעומת רצועות אימון פשוטות יותר, לחברי קבוצת אימון חדשה.
  • לפי עונה וסביבה – מוצרי קידום עונתיים יכולים להשיג אפקט מוצלח. למשל, חברת הפקת אירועים תוכל לחלק בחורף מטריה ממותגת ואילו בקיץ, שמשייה ממותגת עם הדפס פרסומי.
  • שיקולי תקציב ומוצרי קד”מ – החלטתם להשקיע בקידום מכירות? הגדירו תקציב וצאו לדרך. כמו כל החלטה עסקית, בחנו היטב שיקולי עלות ותועלת וקחו את העסק קדימה.